Czy leczenie endodontyczne jest mi potrzebne?

W życiu zdarzają się czasem sytuacje na które nie mamy wpływu. Ale nigdy nie ma sytuacji bez wyjścia. Zawsze macie Państwo do wyboru przynajmniej dwa rozwiązania. Tak też jest w przypadku zębów. W sytuacji, kiedy ząb jest bardzo zepsuty macie do wyboru: uratowanie zęba lub jego usunięcie.

Są to zdarzenia, w których dochodzi do stanu zapalnego miazgi zęba. Objawia się to bólem samoistnym bólem zęba. Ból nie przechodzi nawet w momencie usunięcia próchnicy oraz założenia środka leczniczego.

Kiedyś chory ząb należało usunąć. Na szczęście rozwój technologii i zwiększenie kwalifikacji lekarzy stomatologów sprawiło, że tak chory ząb leczy się kanałowo. Brzmi niezbyt przyjemnie, ale w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Leczenie endodontyczne przebiega całkowicie bezboleśnie i jest właśnie po to, aby usunąć przyczynę bólu.

Zdrowe zęby to podstawa. One mają znaczny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Często bóle głowy i problemy z trawieniem wynikają właśnie z tego, że z uzębieniem dzieje się coś niedobrego.

Może się Państwu wydaje, że usunięcie zęba jest mniej uciążliwe od leczenia kanałowego, ale wcale tak nie jest. Oczywiście wyrwanie zęba trwa zdecydowanie szybciej niż uratowanie waszego zęba. Ale z kolei za pozbyciem się chorego zęba wiążą się kolejne problemy. Związane są z powstałym ubytkiem, który należy uzupełnić, aby nie zaszkodzić pozostałym zębom.

Aż 95% osób mających do wyboru leczenie kanałowo zęba czy jego usunięcie wybiera to pierwsze. Zdecydowanie lepiej mieć jak najdłużej własny, naturalny ząb. Jeżeli są możliwości na jego zachowanie to warto z nich skorzystać.

Po leczeniu endodontycznym ząb jest martwy, ale mimo tego spełnia swoje dotychczasowe funkcje – zapewnia właściwą estetykę uśmiechu oraz dobrze rozdrabnia pokarm.

Już nie będziecie musieli rezygnować z ulubionych potraw czy zarywać nocy z powodu bólu zęba. Leczenie endodontyczne pozwoli na nowo odzyskać Państwu radość z życia.

Nasi stomatolodzy zadbają o wasz komfort i bezpieczeństwo podczas leczenia a Państwo będziecie się cieszyli zdrowym i estetycznym uzębieniem.

Masz pytania? Chcesz umówić się na wizytę? Zadzwoń do nas:
 795-160-170 Warszawa – Anin